Outside of a cat, a book is woman's best friend. Inside of a cat it's too dark to read


vrijdag 28 september 2012

Loverboy – René Appel


Ik ben wel een fan van René Appel, maar dit boek (277 p.) vind ik beslist een van zijn mindere. Een vrouw die bedrogen wordt door haar man. En thrillers schrijft, waardoor haar hoofd op hol slaat. Het loopt dus flink mis, maar Appel weet in dit boek de spanning slecht op te bouwen en vast te houden. Misschien ook omdat hij de schrijfsel van hoofdpersoon Yoka deel uit laat maken van het boek: we lezen mee hoe Yoka een nieuw avontuur van haar detective Anouk schrijft, maar jeetje, Yoka schrijft nog slechter dan Appel in dit boek. Het idee is dus leuk, maar de uitwerking vond ik beslist geen genoegen om te lezen. En normaliter vind ik Appel’s verhalen psychologisch sterk, maar dat ontbrak er dit keer naar mijn idee ook aan. Het boek gaat over de vrouw en de minnares van een man die vreemd gaat: dat levert nu eenmaal nogal voorspelbare psychische beslommeringen op. Jammer, maar: volgende keer beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten