Outside of a cat, a book is woman's best friend. Inside of a cat it's too dark to read


vrijdag 11 mei 2012

De verstotene – Fjodor Dostojewski

Vroeger was ik een grote fan van Dostojewski en een tiental jaar geleden heb ik zijn Misdaad en straf voor de tweede keer gelezen en was daar wederom erg van onder de indruk. Maar helaas is De verstotene (vertaling D.P. Peet), eerder uitgegeven onder de titel Een veelbewogen jeugd en in het Russisch kennelijk gewoon naar de hoofdpersoon Netotsjka Njezwanowa genoemd, van een andere orde. Na 63 bladzijden sprak het verhaal me nog steeds niet aan en toen ik al googelend zag dat dit boek een lagere waardering krijgt dan de groten van Dostojewski en waarschijnlijk ook een niet afgemaakt boek is, besloot ik het voor gezien te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten