Outside of a cat, a book is woman's best friend. Inside of a cat it's too dark to read


vrijdag 11 mei 2012

Korte Metten – Renate Dorrestein


Deze bundel (136 p.) met colums is heb ik stukje bij stukje tot me genomen, en dat was een waar genoegen. De oude feministische rot trok ten strijde, wond er geen doekjes om en bleef humoristisch. Heerlijk. Slechts één citaatje om een indruk te geven: “Ik wil altijd alles bij de wet geregeld zien omdat ik dus ontzettend totalitair van inslag ben. Zo droom ik ook van een wet die bepaalt dat mannen die met vrouwen willen vrijen zich eerst dienen te latne besnijden, aangezien de baarmoederhalskankersterfte onder vrouwen met besneden partnes het laagst is. Ik bedenk vaak dingen die echt zoden aan de dijk zouden kunnen zetten, maar tot Nationale Campagnes breng ik het nooit, dus ontspant u zich vooralsnog” (p. 35).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten