Outside of a cat, a book is woman's best friend. Inside of a cat it's too dark to read


vrijdag 13 januari 2012

Heerschappij van de angst – Graham Greene


Een boekje  (217 p.; vertaling drs. H.W.J. Schaap) over verraad tijdens de Blitz in Londen. Interessant, lekker leesbaar en humoristisch zoals Greene dat kan doen, maar daardoor wat minder beklemmend dan ik op grond van de flaptekst had verwacht. Het bleef voor mij tot tegen het einde een luchthartig verhaal. Omdat ik voor ik het boekje ging lezen  iets had opgezocht op internet, vond ik achteraf de volgende kenschets van Wikipedia herkenbaar:
“Greene originally divided his fiction into two genres: thrillers (mystery and suspense books), such as The Ministry of Fear, which he described as entertainments, often with notable philosophic edges, and literary works, such as The Power and the Glory, which he described as novels, on which he thought his literary reputation was to be based.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten