Outside of a cat, a book is woman's best friend. Inside of a cat it's too dark to read


vrijdag 16 maart 2012

De roman in de viool – Natasha Solomons


In dit boek (372 p., vertaling Elvira Veenings) had ik wat moeite om op gang te komen. Vervolgens werd ik ondanks het hoge keukenmeidenromangehalte toch wel geraakt door de personages, dus hoopte ik dat het boek nog wat beter zou worden omdat het zich in de oorlog afspeelt en er dus volop kansen waren op een interessant verhaal. Daarbij bleef ik doorlezen omdat het verhaal zich afspeelt in een mooie omgeving en de natuurbeschrijvingen in het boek enorm goed zijn. Absoluut een pluspunt. Daarna werd ik echter toch in m’n verwachting teleurgesteld: het verhaal leuterde maar door. Tot ik zó ver was, dat ik het ook niet de moeite vond om het nog weg te leggen. Zodat ik helemaal aan het eind toch nog werd verrast door de ontroering die me overviel bij het muziekstuk in het laatste hoofdstuk. Wat er niet aan afdoet dat ik dit een te dik boek vind voor wat het mij als lezer die er vanwege de omvang behoorlijk wat tijd in heeft gestoken, heeft opgeleverd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten