Outside of a cat, a book is woman's best friend. Inside of a cat it's too dark to read


woensdag 30 november 2011

Toen god een konijn was – Sarah Winman

Van dit boek (vertaling Miebeth van Horn) heb ik 117 bladzijden gelezen, maar nu houd ik het voor gezien. Het is geschreven op zo’n toontje van een vroegwijs kind waar ik een hekel aan heb, en het lukt me niet om me daar overheen te zetten. Heb trouwens ook het einde van het boek even gelezen omdat dat nogal verrassend zou zijn, en het toontje was precies hetzelfde hoewel de vertelster dan inmiddels een volwassen vrouw is. Niet sterk, dus. Verder produceert Winman zinnen die zo gewrocht zijn dat ze niet lekker lezen en verzint ze slechte vergelijkingen. Helaas heb ik nergens een geeltje bij geplakt, dus ik kan er geen voorbeeld van geven. Wel nog een positief puntje: de scène waarin ik-figuur Elly op een pinguïn lijkt is best leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten